torsdag 25 juli 2013

Till min dotter

Tyvärr är det så att min egen dotter inte får så mycket sytt som varken hon eller jag önskar. Igår bestämde jag mig därför att lägga beställningarna åt sidan och sy åt henne i stället. Hon fick själv välja tyger och var väldigt tydlig med att hon ville ha ett linne i Bä, bä vita lamm och en tröja i Krokodilen i bilen (jag sydde en t-shirt). Att valet föll på just de tygerna är inte så konstigt, de är två av hennes favoritsånger just nu.


Igår kväll bestämde jag mig för att jag även skulle sy en klänning till henne i ett nytt mönster som jag hittat. Jag valde "glasstyget" eftersom jag tycker att det är lite sommarkänsla över det.


Att få henne att stå still när jag skulle ta kort på henne i klänningen var inte det lättaste men jag tror att ni ser hur den ser ut. Det blev en extra effekt med det insydda midjebandet, som är i samma tyg som kantbandet och även fickpåsarna. Jag blev väldigt nöjd med klänningen. Om det är något som jag skulle vilja ändra på så är det att jag kommer att sy den lite kortade nästa gång. Men jag är helt säker på att jag kommer sy fler i denna modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar